Proposition för Upplands-Bro Ryttarförenings Klubbmästerskap i hoppning onsdagen 1 maj 2024

2024-04-11 i Tävling

1.      Tävlingen är öppen för medlemmar i Upplands-Bro Ryttarförening, lektionsryttare och privatryttare. Du måste ha varit medlem sedan minst 2 veckor före start. Lektionsryttare ska rida i Hoppgrupp, Grupp 4 eller i mån av plats i Grupp 3 (rådgör med din ridlärare).

2.      OBS! Första anmälningsdag är måndag 15/4, (antal platser är begränsat).

3.      Anmälan i MinRidskola.

4.      Anmälningstiden utgår onsdag 24/4.

5.      Anmälningsavgiften faktureras i efterskott.

6.      Anmälningsavgift junior 300: -, senior 350: - och privatryttare 250: -.

7.      Tävlingarna hålles i ridhus 20x60 m. Framridning utomhus.

8.      Meddelande till ryttare med startlistor med funktionärsuppdrag finns på hemsidan senast lördag 27/4. Viktigt att ni läser det noga.

9.      Banbyggnad preliminärt kl.12.30 för alla lektionsryttare. Lektionsryttare ska även vara funktionär en stund under dagen. Viktigt att du sköter ditt funktionärsuppdrag, annars får du ej vara med på nästa tävling. Vill du som anhörig också hjälpa till på tävlingsdagen får du gärna göra det.

10.  Säkerhetsväst på alla juniorer, vi rekommenderar alla över 18 år att rida med väst. Övrig klädsel och utrustning enligt TR.

11.  När du anmäler dig, önska 3 lämpliga ponnyer / hästar (som vi fördelar efter lottning) samt önska ca höjd du vill hoppa. Hästarna hoppar de höjder som ridlärarna bestämmer är lämpligt. Om två likvärdiga ryttare tävlar samma häst, ska de ekipagen hoppa samma höjd.

12.  Privatekipage får starta lägst en höjd lägre än vad man startat/genomfört under året.

13.  KM rids i bedömningen två faser AO/AO. För privatryttare krävs normalt 3 startande för att bilda en klass, annars slås klasser ihop, tävlingsledningen avgör.

Preliminär starttid 14.00.

Klass 1           Ponny (lektionsponnyer och privatponnyer) Höjder (50) 60, 70 cm.

Klass 2           Häst (lektionshästar och privathästar) Höjder (60), 70, 80, cm

Välkommen med din anmälan!