Uppdatering gällande ridhuset!

2024-03-15 i Allmänt

Hej alla medlemmar, Vi har nu under perioden utan ridhus kunnat ha en del lektioner ute vilket känns jättebra.

Vi har ändå haft tur som kunnat rida på våran utebana, det är ju ändå vinter fortfarande.
Fantastiska elever som klätt sig efter väder, lite rosiga kinder men så härligt att rida ute med mycket friskluft!
Hästarna har verkligen också uppskattat att få vara ute så mycket och det ligger även i linje med moderna rön om Hästvälfärd.

Det har blivit lite förseningar med fibersandsleveranserna men igår kom de sista 2 lastbilslassen.
Stenmjölslagret jämnades förra torsdagen. Igår och idag har fibersanden körts in och hyvlats.
Nu vattnar vi för fullt för att fibersanden ska sätta sig.

Från och med imorgon, Lördag 16 mars, räknar vi med att kunna genomföra alla lektioner oavsett väder.
Vi är så glada för att vi är tillbaka med en komplett anläggning igen och hälsar er alla tillbaka till ett ridhus med nytt fint underlag!
Med nytt underlag så behöver hästarna vänjas in så vi kommer växla med ridning på utebanan/ridstigarna när det går.

Stort tack till alla medlemmar som hjälp till under dessa veckor.

Trevlig helg

Personalen, UBRF