INSPIRATIONSVECKAN hösten 2023 söndag 15 okt – lördag 21 okt

2023-10-06 i Allmänt

Barn och ungdomar som rider 30 eller 45 minuter har teori med sin ridlärare på ordinarie lektionstid.

Måndag kl. 19.00-20.00, Ridhuset
Dressyr - Ridlärarna rider ridskolans hästar och visar olika lösgörande övningar.

Tisdag kl. 18.00-19.30, Ridhuset
Körning – Vår egen Maggan Lööw kommer hit med sin Fjording Atle. Maggan kommer visa steg för steg hur man kör in en häst och olika tävlingsmoment inom Brukskörning.

Onsdag kl. 16.30-17.15
Käpphästträning, se Min Ridskola.

Onsdag kl. 18-20, Café Krubban
Föreläsning med Lotta Wanning från RF-SISU. Att skapa en positiv idrottsupplevelse för barn! Föreläsning för dig som idrottsförälder. Fokus flyttas från resultatet till hur idrotten kan utveckla ett barns personlighet. Hur kan du som förälder agera för att ditt barn ska bli en bra människa även utanför idrotten? Hur kan du stödja ditt barn för att skapa en positiv idrottsupplevelse? Ridskolan bjuder på kaffe och kaka.

Torsdag kl. 18.30-20.30, Ridhuset
Fälttävlan – Louise Nyberg, Ridlärare SRL II, tävlingsryttare, driver hästgård med ponnyverksamhet och bloggar på Ridsport. Louise kommer ha öppen träning med både erfarna ekipage och mindre erfarna. Hur skolar jag in en häst på fättävlanshinder? Vilken förberedelse behöver jag som ryttare?

Fredag kl. 18.30-19.30, Ridhuset
Miljöträning – Kom och testa att miljöträna våra hästar! Ni kommer med Agnetas och Leonies hjälp få testa själva, en utmaning för både dig och hästen.

Lördag kl. 10-13, Ridhuset
Käpphästtävling, se separat anslag.

Lördag kl. 14.30-16.00, Ridhuset
Ryttarparkour med Kicki Ax och Agneta. Inspirerat av Tantparkouren. Vi bygger tillsammans och utmanar oss i enklare parkour. Rörelseglädje i fokus och alla är välkomna!

Anmälan i blocket i entrén eller mejla petra@ubrf.se