Maskeradhoppningen

2022-12-30 i Tävling

Här kommer ryttarmeddelande och startlista. Första start kl. 10.00. Cafet är öppet

Pdf version för utskrift

Meddelande till ryttare 31/12-22

Var gärna här på fredagen och sköt om hästen ni ska tävla, rykta, red ut svans etc samt kontrollera och putsa utrustning.

8.30 bygger vi bana tillsammans (lektionsryttare), går banan samt kort samling ca 9.00. Från ca kl. 9.00 kan ni prata med ljudansvarig Lars om ni önskar speciell musik. Går även maila länk till lars@ubrf.se i förväg.

Kl. 9.30 är Klass 3 och första startgrupp Klass 1 välkomna in i ridhuset. Första start kl. 10.00. Därefter övriga startgrupper, räkna med (30) 45 minuter per grupp, svårt beräkna. Om ni har mycket att ändra på/klä ut ponnyn går det ev att "smita in" i stallet annars gör ni det i ridhuset. Samarbeta ni som delar häst och gärna vuxen som också hjälper. Inga "lösa" saker som kan lossna, flaxa och skrämma hästen. Helst inte benlindor. Hjälm, bra skor och om möjligt absolut helst väst på ryttare.

Vi vill gärna att ni startar er egen runda även om ni självklart tävlar i maskeradtävlingen tillsammans ni som anmält så. Detta pga att ni är många som tävlar för första gången och även hästar. Fråga Elisabet fredag/lördag om ni undrar.

Har ej skrivit höjder i startlistan, börjar med ledklass (bom) sedan 50 cm och höjer sen lite i taget, inte viktigast just den här tävlingen, rid bra och ha roligt!

När man inte rider själv har man ett funktionärsuppdrag, de flesta hjälper till på banan i en annan startgrupp, läs på Ridskolan. Även föräldrar gärna hjälpa till med något innan, under eller efter tävlingen.

Håll god ordning och ett gott humör!

Gemensam prisutdelning till fots (ej med hästarna) efter alla har ridit och hindren är borttagna. Diplom till alla, Clear Round-rosett till felfria ritter samt maskeradpriser i de tre olika klasserna. Kan även bli specialpriser. En jury med några riktigt rutinerade "gamla" maskeradhoppare utser pristagare i maskeradtävlingen.

Cafeterian är öppen (tar nog gärna emot tex bakverk att sälja)

Välkomna!

Startlista Maskeradhoppning 31/12-22. Första start kl.10.00.

Klass 3 (Ledklass) startar först.

1.Emilia Hydén Vodka

Hanna Malmgren Trixie

2.Mollie Bäckstam Mac Kenzie

3.Julia Malmgren Westie